Thursday, October 04, 2007

Tijdje geleden

Tja, het is inderdaad een tijdje geleden. Maar na een lange (koude, natte) zomer, en hartverwarmende aansporingen van een verdwaalde fan, heb ik besloten er nog eens een gooi naar te doen: bloggen geblazen!


Dat om eventjes te testen of die video werkt - indien positief verwacht u maar aan een visueel spektakel (in grijstinten, we zitten tenslotte niet in de Caraiben).

Een week of twee geleden eens iets origineels geprobeerd: met de bus reizen. In Brazilie deed ik dat al: lekker goedkoop, en steevast van die luxebussen waarin je gewoon niet kan wakker blijven. Niet zo in Europa, waar de prijs duidelijk gedrukt wordt door het beperken van de beenruimte, en voor een lengtemutant als ik is dat dus geen aanrader. Bovendien is de bus blijkbaar ook het vervoermiddel bij uitstek voor drugkoeriers en illegale immigranten, waar dus bij elke stoplicht op gecontroleerd wordt door de douane. Ik denk dat mijn jongeheer naar marihuana ruikt, want de drughond kon er maar geen genoeg van krijgen.

Een ander probleem is dat 12 uur naar Amsterdam, vervolgens 8 uur naar Parijs, en tenslotte 10 uur weer naar Londen een serieuze hap uit je vakantie neemt; en als je denkt dat je die al slapend kan doorbrengen, vergeet het maar. De verzamelde Congolese, Nigeriaanse en Poolse kroost die meereist zorgt wel dat je wakker blijft.

Enfin, wat was er wel mooi? Drinken in het Quartier Latin, Vreten op Montparnasse, en zonsondergang bij de Notre-Dame!

Elke keer dat ik in Parijs kom, heb ik het gevoel dat ik beetje bij beetje de geheimen van die prachtige stad aan Frankrijk ontfutsel. Voorbij de facade van toeristen-moee Parijzenaars, dure nep-restaurants en verplichte musea vind je met een beetje doorzettingsvermogen een onvoorstelbaar gezellig dorp dat niet eindigt zolang je blijft verder wandelen. Ik kan alweer nie wachten tot Oudjaar!

1 comment:

Anonymous said...

uit goede bron vernomen dat uw jongeheer naar koffie ruikt... wordt vaak gebruikt om geur van weed mee te onderdrukken. Vandaar wss de interesse van de honden (the bitches!!)