Monday, October 08, 2007

Mijn Kleine Terrorist

Op de foto zien ze er niet zo dichtbij uit, maar ik heb nog niet vaak twee helikopters zo laag zien vliegen, zo vlak boven dat gebouw. Vorige vrijdag was ik na het werk een glas koud bier gaan drinken met twee collega's, en aangezien iedereen weet dat je dit jaar van elk zonnestraaltje moet genieten dat de weergoden ons toekennen, stonden we buiten te lameren over soorten bier en politiek (dat klopt ja, er stonden geen vrouwen bij).
Opeens hangen daar twee politie helikopters boven ons en meteen denkt iedereen: "terrorisme". Dat heb je nu eenmaal in het centrum van een stad als Londen, wat er ook gebeurt dat niet normaal is, heeft waarschijnlijk te maken met terrorisme. In mijn kop dan toch. Gisteren werd ik zo bijvoorbeeld halverwege de nacht wakker, dus ik ging ervan uit dat er een kernbom ontploft was ergens in het centrum. Vijf minuten gewacht op de fallout, en dan toch maar terug in slaap gevallen. Soit, terug naar de helikopters: eentje bleef vlak boven het gebouw hangen, de andere vloog er in cirkeltjes rond. Dat duurde zo ongeveer tien minuten - iedereen met kramp in de nek - en dan verdwenen ze. Alweer niks ontploft.

1 comment:

Anonymous said...

ne mens zou er moedeloos van worden